2006-07-08

Wandelen langs het water (1)

Ik heb vanmiddag vroeg weer een wandelingetje gemaakt. 't Was al weer behoorlijk warm aan het worden en dus duurde de wandeling niet echt lang. Omdat we veel in de schaduw liepen viel het echter best wel mee. Alleen in de zon was het heet.

waterpomp aan het kunstmatig meertje
Ze hebben al een poosje zo'n waterpomp aan het water gezet, maar ik wist niet waarom en het baasje ook niet.

waarschuwingsbord tegen blauwalg
Vandaag hadden de mensen van de Gemeente een bord neergezet, dat duidelijk maakt waarvoor die pomp dient.

Rasheed bespring vuilnisbak
Ach, mij kan het niet veel schelen. Ik kan me best zonder in het water te stappen amuseren.

Rasheed bekijkt bloesems in water
Bloempjes van de bomen in het water, bijvoorbeeld zijn erg diepzinnig om naar te turen.

Rasheed kijkt dromerig aan het water
Ik werd er gans dromerig van, thans.

Rasheed loopt dapper door het gras
Natuurlijk werd er ook nog gewandeld...

mooie gans in het gras
Vooral om de lekkere hapjes te bekijken ;-)

alle eendjes zwemmen in het (vieze) water
Sommige hapjes kun je niet echt dicht benaderen. En weet je, die eendjes zwemmen dus in het water dat volgens het bord "schadelijk voor mens en dier" is. Als dat maar goed gaat. Ik heb de laatste paar weken al een aantal dode eendjes in het water zien drijven.

Rasheed ruikt aan struikjes
Na de wandeling aan het water volgde nog een grondig inspectie van de bosjes. Ik wil precies weten wat voor kattengespuis hier rondgelopen heeft en laten weten dat het allemaal van mij is!

een duif op de stoep
Toen ik bij ons flatje terugkwam, wachtte mij een aangename verrassing in vederige verpakking.

Rasheed ziet duif op stoep
Daar kan ik dus verlekkerd naar kijken, maar wat het baasje betreft blijft het daarbij, want pakken mag ik zo'n duif niet. Jammer, lijkt me wel spannend om een keer zo'n duif te vangen.

Dat was het dan weer. Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben.

   ^. .^
Kopje van Rasheed.

5 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef...

Joh, wat moet je nu met zo'n duif. Je krijgt alleen maar een bek vol veren. Het is toch handiger om gewoon lekker voer uit een blikje te eten. Kopjes Dio, Es en Fiëra

zaterdag, 08 juli, 2006  
Anonymous Anoniem schreef...

Zo'n duif heb ik ook al een paar keer gezien. Ja, dat lijkt mij ook wel lekker vlees. Alleen kan ik er dus nooit bijkomen:(. Maar in de bosjes van onze tuin vind ik ook geregeld muisjes:) Die voldoen ook hoor!

Groetjes van Balou

zaterdag, 08 juli, 2006  
Anonymous Anoniem schreef...

Ik kan mijn jachtinstinct helaas niet onderdrukken. Ook al heb ik genoeg te eten, toch wil ik vogeltjes blijven jagen.

zondag, 09 juli, 2006  
Anonymous Anoniem schreef...

Goedemorgen Rene, ik blijf moeite houden met je log te bereiken en als me dat is gelukt kan ik weer niet altijd een bericht achterlaten. Het is maar dat je weer dat ik het wel probeer ;-)

Mooi komisch verhaal heb je neergezet over de wandeling van Rasheed. Eigenlijk je eens iemand anders laten filmen hoe je met hem buiten loopt. Dat zou ik nu weleens willen zien. Lijkt me zo mooi en bijzonder!
Voor jou de gewoonste zaak, maar ik zie dat hier nooit hoor.

Fijne zondag Rene, knuffies aan de poezels en liefs, Marleen xxx

zondag, 09 juli, 2006  
Blogger Rene schreef...

Hoi Marleen,

Blogger kan op bepaalde tijden moeilijk bereikbaar zijn, maar je eigen provider speelt ook een rol mee. Ik merk zelf bij @Home dat op voetbalavonden het internet zo traag als dikke olie wordt (waarom weet ik niet). Als de wedstrijd voorbij is (of in de pauze) gaat het ineens een stuk sneller.

Wat het reageren betreft, heb ik het anti-spamdingetje (dat je verplicht om een code over te typen) uitgezet. Ik denk dat spammers nu wel weten dat spammen op een weblog geen financieel gewin meer opbrengt door de maatregelen die Blogger en andere weblogdiensten hebben genomen.

Jij en anderen die dit lezen nog een fijne dag. Groeten René.

zondag, 09 juli, 2006  

Een reactie posten

<< Beginpagina