2006-07-15

De avondwandeling

Terwijl Natasha lag te slapen.

Natasha lekker in dromenland

En de spreeuwen massaal op het dak van ons flatje zaten.

Spreeuwen op het dak

En het rode zwerfkatertje op mij afsprintte.

Rode zwerfkatertje rent over gras

En zich in de bosjes verstopte.

Rode zwerfkatertje in de bosjes

Was ik mijn avondwandelingetje aan het maken. Mijn zuur verdiende avondwandelingetje.

Rasheed kijkt naar bosjes
Ik had die schavuit natuurlijk allang in de gaten.

Maar het zijn niet alleen zwerfkatten die hier rondlopen, ook een oude dikke huiskat lag de boel te bekijken in de koelte van de avond.

Oude huiskat ligt op de grond

En mijn bezoek werd met belangstelling gadegeslagen door het zestal katten bij dat andere flatgebouw. Ik voelde me een beetje een indringer. Het rode zwerfkatertje maakte dat nog eens even duidelijk door zijn lichaamstaal: Wat mot je hier?

Rode zwerfkatertje kijkt toe

Tja, 's avonds wandelen is toch heel anders dan 's morgens vroeg of overdag.

   ^. .^
Kopje van Rasheed.

Sleutelwoorden: